Nordsjællands Politi modtog onsdag to anmeldelser om klatrere, der bevægede sig i højderne uden tilladelse, heriblandt en hændelse i Snekkersten. Den første anmeldelse kom klokken 19.22 fra Snekkersten, hvor en gruppe på omkring 10 personer var ved at kravle op i en skorsten.
De unge klatrere havde fået en påtale fra lokale, hvilket fik dem til at kravle ned. Dog forsøgte nogle af dem igen at klatre op, mens andre blev på jorden for at filme begivenheden. Politiet sendte en patrulje til stedet, men da de ankom, var personerne allerede nede igen og havde forladt området.
Kilde: Nordsjællands Politi