BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du en stærk juridisk faglighed, politisk tæft og gode samarbejdsevner?
Har du erfaring med ledelse af en juridisk og politisk afdeling? Kan du lede op, ud og ind i afdelingen? Er du stærk juridisk faglig og trives du i at være tæt på det politiske niveau - så læs videre og se, om stillingen som leder af Politik og Jura i Helsingør Kommune kunne være dit næste job.
Din rolle som leder
Du skal skabe sammenhængskraft og gode relationer til resten af organisationen, og du skal stå for den daglige ledelse af en engageret afdeling med tre teams.
Det bliver din opgave at være den ledelsesmæssige understøttelse af den juridiske og den politiske betjening og arbejde i organisationen. Herudover at være et fagligt anker i forhold til generelle juridiske problemstillinger i kommunen. Samtidig skal du være en væsentlig samarbejds- og sparringspartner for borgmester, direktion og koncernledelse.
Sans for ledelse, politikerbetjening, jura og samarbejde
Du har en relevant akademisk uddannelse, ledelseserfaring, en stærk juridisk faglighed og solid erfaring med udvalgs- og politisk betjening. Du har et indgående og bredt kendskab til lovgivningen inden for offentlig ret, forvaltningslovgivning m.v. og du drives af at sikre et godt samspil med det politiske niveau, direktionen, koncernledelsen og medarbejderne.
Vi forventer, at du enten besidder eller har forudsætningerne for at kunne tilegne dig
- solid erfaring med at arbejde i en kommune eller anden offentlig organisation, og at du har stærke kompetencer inden for sagshåndtering i forhold til direktion, koncernledelse og det politiske niveau
- viden om de juridiske rammer for afvikling af valg, da du skal fungere som øverste valgansvarlige
- evnerne til at kunne yde kompetent sparring til andre fagprofessionelle og bringe medarbejdernes kompetencer i spil
- en tillidsvækkende og tillidsbaseret ledelsesstil og er tilgængelig i hverdagen
- en imødekommende facon og leder med ordentlighed, empati, pålidelighed og integritet
- stort fokus på at skabe motivation og et godt arbejdsmiljø
- evner at bevare roen, også når der er travlt
- humor og ikke er selvhøjtidelig
- gode kommunikationskompetencer
- grundighed, systematik og detaljefokus
- stor juridisk faglighed og evnerne til at formidle det
- bedriver jura og politisk betjening med stor organisationsforståelse og nysgerrighed
- en optagethed af at skabe sammenhæng i den daglige ledelse i afdelingen, på tværs af organisationen og med mange samarbejdspartnere
- naturlig autoritet og står ved dine beslutninger, når situationen kræver det
Vi tilbyder
En spændende og udfordrende hverdag med afvekslende og komplekse opgaver, som giver dig gode muligheder for at bruge og udvikle din faglighed og dine ledelseskompetencer. Vi er gode til at samarbejde og tager de faglige diskussioner, det kræver. Det skaber en energisk arbejdsplads med motiverede medarbejdere, der alle har arbejdsopgaver, som de brænder for og tager et stort ejerskab for.
Politik og Jura
Politik og Jura er en stabsafdeling direkte under kommunaldirektøren. Afdelingen består af tre selvkørende teams: Team Sekretariat, der bl.a. understøtter direktørerne og borgmester, Team Dagsorden, der bl.a. varetager den politiske betjening i form af koordinering af dagsordner og administration og Team Jura, der varetager opgaver af juridisk karakter på tværs af kommunens områder. Du vil som leder have ansvar for, at faglighed, tværfaglighed, engagement og service er af høj kvalitet i Politik og Juras tre teams.
Løn- og ansættelsesforhold
Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og efter aftale med den forhandlingsberettigede organisation. I forbindelse med en eventuel ansættelse vil du blive bedt om at oplyse referencer.
Forventet tiltrædelse den 1. november 2023 eller efter aftale.
Hvis du vil vide mere
Har du spørgsmål til indholdet i stillingen, er du velkommen til at kontakte kommunaldirektør Rasmus Bjerregaard på tlf.: 4928 2020. Har du spørgsmål til processen, kan du kontakte HR-konsulent Solrun Stig-Bjørnø på tlf.: 4928 2285.
Søg via linket senest søndag den 3. september 2023
Vi forventer at gennemføre 1. samtalerunde den 11. september og 2. samtalerunde den 18. september. Der vil indgå test i forbindelse med rekrutteringen.
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Helsingør Kommune, Stengade 59, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2296&ERId=84154
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5889209