BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for løn- og personaleadministration og kan du yde en serviceminded rådgivning, så er stillingen som lønkonsulent måske noget for dig.
HR, Løn og Personale søger en lønkonsulent på 37 timer ugentlig til lønteamet, der består af 11 medarbejdere. Lønteamet forestår lønudbetaling til kommunens knap 4300 ansatte og yder rådgivning af kommunens ca. 200 ledere i forskellige overenskomstmæssige spørgsmål f.eks. løn, ansættelse, arbejdstid, fratrædelse, fravær, dagpengerefusioner, orlov, barselsregler etc.
Lidt om jobbet
Du får ansvaret for dit eget område, som aftales i forhold til din erfaring og kompetencer.
Dine arbejdsopgaver består blandt andet i at:
- godkende og kvalitetssikre de decentrale indberetninger fra vores institutioner
- rådgive om lønindplacering og udfærdige ansættelsesbreve
- fortolke overenskomster og regler på personaleområdet
- være i dialog med ledere og personaleadministrative medarbejdere på vores enheder om fortolkning af regler og muligheder på personaleområdet
- tænke i løbende udvikling af løndriften i forhold til at gøre ting smartere og nemmere
Du arbejder selvstændigt, men ikke langt væk fra dine nærmeste kolleger og afdelingens fire personalejurister i forhold til at få faglig sparring og vejledning.
Lidt om dig
Du skal have erfaring med løn- og personaleadministration. Vi bruger KMD OPUS, som baserer sig på en SAP løsning. Det er en fordel, men ikke et krav, at du kender dette system. Du skal være god til tal og have erfaring med at fortolke overenskomster og aftaler. Du er tryg i brugen af IT.
Derudover lægger vi vægt på, at du:
- arbejder serviceminded, systematisk og struktureret
- er tillidsskabende og trives i en dialogbaseret kultur
- har lyst til at lære nyt og til selvstændigt at søge viden
- skaber gode relationer til ansatte, faglige organisationer og andre samarbejdspartnere
Lidt om os
Lønteamet er en del af HR, Løn og Personale med i alt 25 medarbejdere fordelt på tre teams – Team Løn, Team Personalejura og Team HR og Arbejdsmiljø.
Du bliver en del af en velfungerende afdeling med høj trivsel og fleksible arbejdsvilkår.
I lønteamet har vi en fri og uformel omgangstone, og vi arbejder selvstændigt og engageret med vores opgaver.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen ønskes besat pr. 1. september 2023. Løn- og ansættelsesvilkår sker efter den relevante overenskomst.
Vi har fleksibel arbejdstid, med mulighed for at arbejde hjemme op til to dage om ugen. Vi er beliggende på vores gamle rådhus, som ligger midt i Helsingør by tæt på offentlig transport.
Vores kantine tilbyder lækker og grøn mad til os hver dag, ligesom vi har tilbud om forskellige personalegoder, blandt andet muligheden for at leje danske feriehuse til en meget fornuftig pris.
Spørgsmål
Hvis du er nysgerrig efter at vide mere om stillingen, er du velkommen til at ringe til lønkonsulent Malene Petersen på 2531 2204 eller faglig lønkoordinator Irene Madsen på 4928 2095
Ansøgningsfristen er den 16. juni 2023. Der afholdes første samtale den 27. juni 2023 i tidsrummet 8.30 – 13.00. Evt. anden samtale 29. juni 2023 afholdes om formiddagen.
I Helsingør Kommune vægter vi, at medarbejdere og ledere udvikler deres faglighed. Derfor har vi fokus på at skabe sammenhæng mellem den ambitiøse udvikling af hele organisationen Helsingør Kommune og videreuddannelse af både medarbejdere og ledere – fagligt og personligt.
9 ud af 10 indbyggere bor mindre end 2 km fra vandet. Her mødes Hamlet og Kronborg med verdenskendt arkitektur og en hyggelig middelalderby på ét og samme sted. Tjek #OplevHelsingor og se selv.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Helsingør Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Helsingør Kommune, Stengade 59, 3000 Helsingør
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2296&ERId=81774
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837514